Τη σημερινή ημέρα περιδιαβήκαμε  την κωμόπολη του Βελεστίνου, μαθαίνοντας  τόσο για τη ζωή και το έργο του Ρήγα, όσο και για την αρχαία πόλη των Φερών. Η πρώτη μας στάση έγινε στο χώρο όπου θεωρείται ότι υπήρχε το σπίτι του Ρήγα. Στο χώρο αυτό μιλήσαμε όχι μόνο για τη γέννηση και τους βασικούς σταθμούς της ζωής του μεγάλου Έλληνα Διαφωτιστή αλλά και για το έργο του, το οποίο έχει τριπλό χαρακτήρα : Διαφωτιστικό, εθνεγερτικό και πολιτειακό. Σκοπός της σημερινής μας ξενάγησης βέβαια ήταν να φωτίσουμε και μία άλλη πλευρά του Ρήγα, αυτή του Ρήγα ως «αρχαιολόγου». Έτσι χρησιμοποιώντας ως βοήθημα την Επιπεδογραφία της Φεράς (Βελεστίνου), που ο Ρήγας συμπεριέλαβε στη Μεγάλη Χάρτα της Ελλάδος, ακολουθήσαμε τις υποδείξεις του και επισκεφτήκαμε κάποιους από τους αρχαιολογικούς χώρους που ο ίδιος σημειώνει.
Η δεύτερη στάση μας έγινε στην ακρόπολη της αρχαίας πόλης των Φερών (σημερινή Μαγούλα Μπακάλη). Το μέρος αυτό σημειώνει ο Ρήγας ως «ερείπιο εις τον Σούγλο». Εκεί μιλήσαμε για την αρχαία πόλη των Φερών και έπειτα ακολουθώντας το μονοπάτι που οδηγεί στο λόφο της Παναγίας, θαυμάσαμε ένα μέρος του ισχυρού τείχους των Φερών της κλασσικής και ελληνιστικής εποχής.
Ακολουθώντας τα γραφόμενα του ίδιου του Ρήγα οδηγηθήκαμε έξω από το ναό του Αγίου Χαραλάμπους, όπου πάλι ο Ρήγας σημειώνει ένα μέρος με αρχαιολογικά κατάλοιπα. Εκεί επισκεφτήκαμε τους μυκηναϊκούς λαξευτούς θαλαμοειδείς τάφους και σκεφτήκαμε σχετικά με το ζήτημα του θανάτου και τη διαχείρισή του από τους ανθρώπους κάθε εποχής.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο χώρο της Υπέρειας Κρήνης. Στο χώρο αυτό εδώ και χιλιάδες χρόνια, μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα, υπήρχε μία λίμνη. Τη λίμνη αυτή ύμνησαν στα γραπτά τους αρχαίοι συγγραφείς από τον Όμηρο μέχρι το Σοφοκλή. Μέσα από την αφήγηση ζωντάνεψαν αρχαίοι Θεοί, ήρωες αλλά και απλοί άνθρωποι, ο Δίας, ο Απόλλων, ο Άδμητος και η Άλκηστη, αλλά και οι ανώνυμοι κτηνοτρόφοι των τελευταίων αιώνων.
Η τελευταία μας στάση έγινε στο καινούριο εκθεσιακό κέντρο του Δήμου Ρήγα Φεραίου. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε μία από τις πρωτότυπες Χάρτες του Ρήγα και να κατανοήσουμε καλύτερα μέσω αυτής το ολοκληρωμένο όραμα του Ρήγα Βελεστινλή, το οποίο αποτυπώνεται έντονα σε αυτό το μεγαλειώδες έργο.